rondreisindia-nepal.reismee.nl

Dag 1 en 2

Nou we zijn er hoor! We hebben al heel wat gezien vandaag. En we hebben nog NIET geslapen. Aaaahhhh!

Voordat de reis uiteindelijk begon toch nog wat voorbereidingstress gehad haha. Van een verkeerd ingestelde canon camera (waardoor veel te laat op bed, maar 4 uur geslapen voor vertrek en nog niet de camera problemen opgelost) tot de code van mn nieuwe rol koffer wijzigen en dan de ingepakte koffer niet meer open kunnen krijgen. Tot grote hilariteit van Scott die de paniek in mn ogen zag. Dus. Uiteindelijk onderweg, via Nieuwehorne naar Schiphol. Mooi op tijd, maar natuurlijk niet 3 uur van tevoren. In de rij bij Turkish Airlines waant Marianne zich al in India. Nou dit is nog niks vergeleken bij Delhi. Aardig druk maar nog drukker als wij ingechecked zijn. Goed geregeld dus. De reis naar Istanbul gaat voorspoedig. Het is druk maar prima te doen. Helaas is de vega maaltijd op dus moet ik voor de kip gaan. Maakt niet uit, ik moet toch wat eten (Als nep vegetariër ). 4 uren vliegen, wat kletsen, eten, drinken en film kijken landen we in Istanbul. Vreemd, vorig jaar was ik er nog met Scott. Als tussenstop naar Afrika. We zien bij een standje flesjes water dus wachten om te betalen. De medewerkers staan met elkaar te praten en negeren ons gewoon. Als ze uitgekletst zijn draait 1 van de 2 zich om en zegt rustig dat we aan de andere kant moeten betalen. Erg klantvriendelijk dus! Staan we daar in de rij komt er gewoon iemand tussen staan. Marianne laat zich van haar goede kant zien (ja woudpiekje nou) en zegt meteen ja hoor, die gaat er gewoon tussen staan! De verontwaardiging spat er vanaf. Hoewel ze nederlands praat snapt de Turkse vrouw meteen wat ze bedoeld. Duidelijke ondertoon dus, de vrouw verontschuldigd zich meteen.

Omdat het zo warm is en we 3 uur moeten wachten gaan we na lang geslenterd te hebben een koud biertje in een bruin café drinken. Niet slecht!

Uiteindelijk na een vlucht van 5,5 uur en veel gedraai in de stoel, een houten kont, niet kunnen slapen omdat je niet lekker zit, geland in Delhi. Het feest kan beginnen. Nou het is net zo chaotisch als ze zeggen. En dat begint al op t vliegveld. Pff wat duurde dat allemaal lang zeg. Om kwart over 5 geland en 2 uur later pas in het hotel. Jeemig. Ze maken zich op het vliegveld echt niet druk om lange rijen. Daar zijn de rijen bij de balie op t werk niks bij hoor ?.

In het hotel nog even opfrissen, ontbijten en klaar zijn we om de stad te verkennen. Onze groep is gemengd. Gelukkig maar want op schiphol zagen we veel grijze koppies dus we waren al bang met een bejaarden reis mee te moeten haha.

Delhi bestaat uit 2 delen. Oud en nieuw Delhi. Het is er erg druk. Maar dan ook erg druk. Doet me denken aan Kampala. Een wir war van mensen, luid toeterend, veel uitlaatgassen etc. We zijn naar de op 1 na grootste moskee geweest, de Jama Masjid, naar het Rode fort, de gedenkplek van Gandi, het parlementsgebouw etc. Kortom, teveel als je al rete moe bent. Wel indrukwekkend allemaal. Vooral het ritje in de riksja, de fietstaxi. Ik heb een filmpje gemaakt die zal ik straks plaatsen als het lukt. Zonet nog heerlijk indiaas gegeten, nu terug in het hotel. Morgen weer vroeg op dus we duiken er straks in om een goede nacht te maken. Als dat lukt tenminste, er is een bruiloft in het hotel. Anders kunnen we altijd nog mee feesten toch?

Morgen vertrekken we naar Jaipur, de roze stad. Daar blijven we 2 nachten. Ik plaats nog ff wat foto's en dan ga ik ook slapen. Marianne ligt al half in de soes. De bofkont.

Tot laters

X

Ingrid

Nou dat klinkt al heel goed dames. Op naar t volgende avontuur. Mooi dat jullie goed geland zijn en de oversteek is gemaakt. Have fun???

Jan

Vanaf nu dus genieten. Heb veel plezier morgen in Jaipur

Klaas

Ach ja Anja voordat je ter plaatse bent moet er eerst nog gereisd worden en dat duurt altijd langer dan verwacht. Bedankt voor je update. Ik. En nu onderweg naar Barcelona met mijn jongste zoon. Lekker F1 kijken bij de testdagen. En oh ja niet alle grijze mannen zijn bejaard hoor ?.
Veel plezier en tot laters.

Tineke van der veen

Super Anja , weer veel indrukken maar wat leuk! Geniet ze, Tineke

Linda Bergsma

Wat leuk om te lezen Anja! Veel plezier en ik blijf jullie volgen.

Hinke

Jullie weten uit ervaring dat de ietwat oudere mens niet persee vervelend hoeft te zijn , toch ?????? ?

Mirjam

Hahaha Hinke, goed gezegd ? jij bent natuurlijk ook een uitzondering. Ze hebben volgens mij nog niet door hoe grijs ze zelf zijn ??
Maar leuk geschreven Anja’ heeeeeeelveeeeel plezier! En goed op elkaar passen.
Dikke kus

Geertje

De reis heb je gehad Nu maar genieten en wij genieten mee van je mooie foto’s en reisverslag