rondreisindia-nepal.reismee.nl

Dag 11 Lumbini

Dag 11 Lumbini
Gisteravond na het diner nog even op de veranda gezeten met Wil, Anneke en Marshell. Was gezellig.
Ik heb een goede nacht gemaakt. Marianne niet helaas maar ze was niet de enige hoorde ik vanochtend. Toch een aantal dames die bang waren voor beestjes en de geluiden waardoor ze te alert bleven om te slapen. Gelukkig heb ik daar geen last van. Ik word net als thuis voor de wekker wakker dus heb heerlijk in alle rust en stilte op de veranda gezeten. Het is s morgens ook nog heerlijk koel. Dit is mijn zen momentje, genieten dus.
Bij het ontbijt yoghurt en muesli. En appels (ja we gaan ze schillen natuurlijk, wash it, cook it, peel it or leave it principe) Jawel! Nu kan mij dag niet meer stuk. Eindelijk weer vezels. Dit beloofd een top dag te worden ?.
Na het ontbijt lopen we naar de rivier en gaan we in de kano's. Het is hier zo mooi, groen en stil. Ik geniet hier echt van. Op het water, met de geluiden van de natuur, het kabbelende water. Dit is voor mij, tot nu toe, het mooiste onderdeel van de reis. We zien kingfishers vogels. Smalbek krokodillen (viseters), roofvogels en prachtige natuur. We stappen aan land uit en gaan te voet verder. Meer dan de helft van de groep gaat de optionele safari doen (3 uur lang) maar wij hebben besloten dat we even een momentje van rust in lassen. Heerlijk bij onze lodge zitten en relaxen. Er zijn ook mensen die het stadje in gaan en gaan shoppen. Maar dat hebben wij gisteravond al gedaan en we gaan ook nog naar Pokhara en Kathmandu. Dus dat shoppen komt wel goed. Rond 1 uur gaan we lunchen en vanmiddag gaan we de safari doen, van 4 uur lang. Deze zat bij de reis inbegrepen.

Om half 2 in de bus voor de safari. We rijden naar de rivier om met de kano naar de opstap plaats voor de jeep te gaan. We hebben 3 jeeps en wij rijden voorop. Ik ben benieuwd of we überhaupt iets zien. Het is op het heetst van de dag (we hebben een hoedje mee, net als echte toeristen) dus de wilde dieren zullen wel siësta hebben. In Afrika hebben we ook safari gedaan en dan was heel vroeg, bij zonsopgang. Maar goed, we zullen het zien.
De eerste 2 uur zien we niet veel; geen wilde dieren in ieder geval. Wel herten, pauwen, kingfishers en een zwijn. We zijn teleurgesteld. Dan een stop, plassen in squad houding boven een gat. Lekker makkelijk, dus. Maar goed, je bent t even kwijt nou. Daarna op de terugweg, nog 2 uur te gaan. We hopen nu wat meer te zien anders balen we echt (en moeten we t verdriet wel weg drinken haha ). En gelukkig, we zien een 2x een bruine beer, neushoorns (inclusief baby), maar helaas geen tijger. Die is wel gespot vandaag zegt de ranger (jaja). Het is nu een stuk koeler dan op de heenreis. Sjee, wat was t heet zeg, geen zuchtje wind. Ik kan me zo voorstellen dat de wilde dieren ons uitlachen in de schaduw. Domme toeristen ?.
Daarna weer in de kano en terug naar het hotel. Nu ff bijkomen, onder het genot van een koud wijntje (kleine flesjes van de ah) dan straks ff eten. En voor je t weet is t weer tijd om te slapen. Morgen vertrekken we naar Pokhara. Het schiet nu op. Maar we genieten nog volop.
Tot morgen maar weer. Ben benieuwd naar ons nieuwe hotel. ?

Ps foto's volgen maar de wifi is slecht

Reacties

Reacties

Jan

En alweer een enerverende dag met als afsluiting iets koel
Nog 5 nachtjes

Anja Lautenbach

Ja t gaat snel Jan. Nog ff volhouden x

Tineke van der veen

Wat leuk om jullie zo te volgen Anja, wat een avontuur meid.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!