rondreisindia-nepal.reismee.nl

Dag 9 Nepal

Lumbini / Nepal
Dag 9

Vandaag is de dag dat we naar Nepal gaan! Natuurlijk weer vroeg opgestaan (maar we beginnen eraan te wennen en ik ben gelukkig een ochtendmens). Om 6 uur moeten de koffers beneden zijn. Daarna is er tijd om te ontbijten. Er zitten al een aantal mensen van onze groep maar ik zie ze niet eten. Blijkt dat het ontbijt nog niet klaar is. Ina gaat helpen in de keuken zodat het wat sneller gaat allemaal (multi functionele reisleidster ). We hebben tenslotte een lange reisdag voor de boeg. We reizen van India naar Nepal. Woop woop . Van de drukke chaotische stad naar de natuur met al zijn mooie en indrukwekkende uitzichten. Ik heb ook meer met de natuur moet ik zeggen (Marianne ook) maar het is goed geweest om ook de andere kant mee te maken. Wat dat betreft is het goed geregeld. Van de drukte naar de rust. Heerlijk! Het ontbijt gaat moeizaam naar binnen. Witte toast met jam (zal ik thuis nooit eten) een gebakken eitje, een soort yoghurt (maar andere textuur en klonterig) met banaan, thee en een sapje. Het duurt even voor we weer eten krijgen dus je moet toch wat. Nog even de hotelkamer checken en dan ff gaan we echt. Ik was al een paar keer gestoken door een steek mug op de kamer en ik heb ze wel zien vliegen in de badkamer (en doodgeslagen) maar als ik 1 van de kussens in de stoel naast mijn bed op til komt er een hele zwerm stekers te voorschijn (wel 10). Potverdorie,  ik heb er vannacht wel 1 horen zoemen maar hoop toch niet dat ik zo vaak gestoken ben. Ik heb natuurlijk niet mn hele lijf ingesmeerd met deet en s nachts draag je hier niet zoveel. Oeps. Anyway de kamer was helemaal leeg dus we kunnen met een gerust hart vertrekken.
We rijden door de stad naar het platteland. Wat een verschil zeg. We zien veel van dezelfde kraampjes langs de kant van de weg, koeien, buffels, fietsers, brommers. Het is net theater in de bu zoveel is er te zien.. Wij zitten voor in de bus en hebben het volle zicht op de rijstijl hier. Haha dat is niet altijd goed voor onze gezondheid moet ik zeggen maar het begint te wennen.
Na een paar stops onderweg komen we aan bij de grens. Wij moeten ons melden bij de grenspost van India, onze gegevens opschrijven en onze paspoorten afgeven. Hoezo bureaucratie. Maar het gaat nog redelijk snel. Volgens Ina ging de reis ook super snel. Dat is wel eens anders. Komt waarschijnlijk doordat het de dag na Holi is. Treffen wij het even. De reis was lang genoeg. Nu zitten we in het hotel. Morgen gaan we naar Lumbini naar het Chitwann National Park. Wilde dieren bekijken. We hebben er zin in.....

Reacties

Reacties

Ingrid

Ik geniet van jullie reisverhalen en je schrijfstijl is prachtig Anja. Ik word helemaal meegenomen. Ook prachtige fotos! Groetjes en dikke knuf voor jullie en veel plezier nog??

Marijan

Wat weer een prachtig verhaal, wat een belevenis! Ben heel benieuwd naar Nepal, maar je houdt ons vast op de hoogte? Veel plezier nog ?

sietske bosma

Wat een mooie reis en goede beschrijving. Je maakt het mee wanneer je dit leest.
Een heleboel doet mij ook denken aan Indonesie.
Blijf volop genieten en schrijven en... fotograferen!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!