rondreisindia-nepal.reismee.nl

Dag 5

Vandaag om 8 uur vertrekken naar onze volgende bestemming, Agra (Hotel Orange hoe toepasselijk). Maar eerst nog even ontbijten. Omdat we s avonds zo laat nog eten, rond 9 uur, nog niet echt trek (tja hoe is t mogelijk) maar goed er zal toch iets in moeten want voordat we weer gaan eten is t zo weer 2 uur in de middag. Dus....hoppa. ik hou t maar bij fruit en omelet en een bak sterke thee natuurlijk. 2 broodjes met marmelade gaan in de tas, met een klein banaantje.

Vandaag dus naar Agra. We rijden langs landbouwgebieden. Waar de vrouwen aan t werk zijn. Wat de mannen doen, geen idee. In ieder geval niet zo hard werken als de vrouwen. Net als in Afrika. India doet me ook echt denken aan Afrika. Qua drukte, de geur, de uitlaatgassen, de mensen die gewoon langs de kant van de straat/snelweg leven, de magere straathonden, de bedelaars. En o ja, de straatverkopers. Gek wordt je er van. Denk je dat het in Turkije of Griekenland erg is? Het is niks vergeleken met hier. Echt niet. Bij alle bezienswaardigheden waar we heen gaan worden we lastig gevallen zodra we uit de bus stappen. Gister was het helemaal erg. We zaten op een gegeven moment op het plein van paleisfort Amber te wachten tot de groep weer compleet was. Er lopen veel of alleen maar toeristen rond. Zo ook Japanse dames. Omdat wij rustig in de schaduw zaten konden we mooi " aapjes" kijken. Jeemig de peemig, die Japanse vrouwen moesten bijna gaan slaan (wat ze niet doen maar ze waren wel wanhopig en boos) . Hoe vaak je ook no thanks zegt, ze blijven aandringen. Op 1 of andere manier komen ze ook steeds bij mij. Marianne komt er mooi mee weg, ik snap er niks van. Misschien moet je ze niet aankijken zegt Marianne. Nou dat zegt Jan ook wel eens bedenk ik me (dat ik te veel oogcontact maak) Oké, weer wat geleerd. Ik ga het morgen proberen. Trouwens, op hetzelfde Amber plein lopen ook veel jonge knullen rond, in groepjes. Die met de toeristen op de foto willen. Met de vrouwen wel te verstaan. Tja, waarom zou dat nou zijn hè. Je moet ze gewoon echt in de gaten houden, ze zijn slim, vingervlug, en kunnen leuk lachen. En ze paaien je natuurlijk. En ondertussen stelen ze je telefoon. 1 van onze medereizigers is op de eerste dag in Delhi, toen we in de Riksja stapten beroofd van haar telefoon. Nou had ze die dan ook in haar kontzak van haar broek zitten (in een opvallend roze hoesje) inclusief bankpas, creditcard etc. Nou is dat natuurlijk ook een uitnodiging om het te pakken. We zijn tenslotte in een miljoenenstad waar de meeste mensen arm zijn en op straat leven. Dus, je kan het ze nog niet eens kwalijk nemen ook. Toch? Wij zijn gewoon lopende pinautomaten. En een andere reisgenoot zijn pinpas is geskimd toen hij geld pinde. Gelukkig belde zijn bank hem vrij snel en viel de schade mee. Anyway, wat ik ook nog niet gezegd had was dat Marianne in datzelfde fort Amber naar de wc moest. De heren wc was gewoon een gat in de grond en we zagen er ratten lopen! (Marianne dacht dat het muizen waren maar daar waren ze echt te groot voor) Gelukkig was het op de dames wc redelijk schoon, dus no problemo.

Terug naar onze dag vandaag, want ik raak wat afgeleid. Er is ook zoveel te zien en te beleven hier. Vandaag dus in de bus, via de verlaten stad Fathepur Sikri naar Agra. We hebben een stop gemaakt bij het fort/paleis van de Grootmoghuls. Tja wat een onmogelijk woord hè. Maar het fort was prachtig! Foto's volgen. Die marianne met haar i-phone maakt. Ik maak zelf foto's met mijn Canon maar die ga ik thuis pas bekijken. Te weinig tijd om dat hier te doen. Daarna rijden we nog iets verder, om ergens in de tuin te lunchen. Nou ja zeg maar gewoon warm eten haha. Het is rond de 32 graden en we zitten heerlijk in de schaduw buiten! Life is gooood. En t eten is weer heerlijk. Nu ook patatjes en gebakken aardappeltjes voor de liefhebbers. En curry natuurlijk. Nou ik denk echt niet dat wij hier gaan afvallen hoor. Eerder 5 kilo aankomen. Pff, al dat lekkere (en toch wel vette ) eten hier. En weinig tot geen vezels. Niet goed voor mn buik maarja wat doe je eraan. Veel water drinken dus. Na de lunch zullen we instappen in de bus en zie ik een manke magere hond in de volle zon langs de snelweg aan komen lopen. Het beestje is nog jong en zoekt waarschijnlijk eten/drinken en verkoeling. Ik kan er zo slecht tegen. T skatsje. Ik heb een flesje water in mn hand en probeer m wat te geven maar hij neemt er niks van (nee niet uit mn hand, ik wil geen rabies). Vervolgens wordt hij door 1 van de medewerkers van het hotel weg gejaagd (met een stok). Bah wat zielig, ik wil ze allemaal wel helpen maar dat gaat niet helaas. Dus zuchten en hup de bus in. Op naar Amber Fort. Ook prachtig maar ik heb t eigenlijk wel gehad (heb je 1 gezien dan heb je ze allemaal gezien of klinkt dat erg cultuur barbaars) Blij dat we niet naar de Taj Mahal zijn gegaan trouwens. We gaan morgenvroeg bij zonsopgang. Lijkt me ook wel cool (en vroeg maar dat makket neat). Dus, daarna door naar ons hotel. Wat steeds luxer wordt moet ik zeggen. Jammer dat we hier maar 1 nachtje slapen. Het bed ligt goed en de wifi werkt ook redelijk.

Voor nu, even douchen (we zitten al aan de wijn) en dan maar weer eten. Vervelend hoor. Misschien nog even een spelletje ofzo. We zien t wel. Foto's van marianne (mijn huisfotograaf) volgen.

Ik begrijp trouwens dat t erg koud is in Nederland. Nou daar kan ik me echt niks bij voorstellen. Het is hier zo warm. Veel plezier daar in ieder geval. Hoop dat we de elfstedentocht niet missen....

Groetjes van ons x

Reacties

Reacties

Miriam

Wat hebben jullie al veel gezien in die korte tijd. Nog heel veel plezier! Dat zal wel lukken, aan wijn geen gebrek lees ik wel... Geniet ervan.

Jan

En alweer een hele beleving vandaag die ze je niet meer afpakken. En eindelijk luister je een keer naar mij (door Marianne?)

Carla

Kien wat een mooie foto's .
Wat heerlijk temperatuur .
Het is hier nu sneeuw en koud - 8
Gevoelens temperatuur-17.
Maf toch.
Drink maar lekker wijntje skat.
Fijn genieten kus kus

Marijan

Jee, wat een belevenis allemaal! Wat een totaal andere wereld, wel heel bijzonder om mee te maken!

Geertje

Wat een belevenissen te veel om op te noemen De tijd gaat daardoor erg snel lijkt mij Het verhaal van de arme hond Het aanzien daarvan zou ik ook slecht tegen kunnen en de ratten in het toilet Ik moet er niet aan denken die tegen te komen Weer fijn om je belevenissen te lezen We wachten weer op het vervolg

Lammechien

He lieverds!
Ik volg jullie vanaf dag6, dus had wel even wat in te halen ???.
Maar wat een belevenissen en prachtige foto's!
Geniet maar volop van alles wat nog komen gaat.
??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!