rondreisindia-nepal.reismee.nl

Dag 3 en 4

Poeh. Dat duurde ff. Geen goede wifi maar nu eindelijk gelukt.

Gisternacht, van zaterdag op zondagochtend dus, na 2 nachten niet geslapen te hebben, bijna 12 uur op bed gelegen! Omg, dat is me nog nooit gelukt met mijn onrustige lijf. Ook wel weer even lekker en nodig blijkbaar. Om 8 uur aan het ontbijt. Niet echt bijzonder en ook niet erg vriendelijk personeel. Witbrood roosteren, wat fruit, thee, en sap uit pak. Wel lachen. Marianne en ik gingen net zitten met ons bordje toen 1 van de bediening bij onze tafel ging staan en het boterschaaltje bij ons weghaalde om bij een andere tafel (met 4 personen) neer te zetten. Er stond nog een heel klein beetje gebruikte boter op onze tafel. Marianne haar gezicht sprak boekdelen! Haha. TJa, zij hadden het waarschijnlijk meer nodig dan wij....

Anyway, om 9 uur in de bus. Een rit van 6 uren met een paar tussenstops. Maar redelijk fit dus no problemo. We rijden naar Jaipur. De hoofdstad van RajastHan. Onderweg genoeg te zien. Geen tijd om te lezen. Of eigenlijk zonde om iets anders te doen dan om ons heen te kijken. Holy cows, buffalo Bills, magere honden, rennende versierde mensen, overstekende mensen (gewoon op de snelweg (4-6 baans), veel getoeter en gevaarlijke situaties. Pff best wel spannend. Ik zou hier echt niet durven rijden. Onderweg een paar keer de benen gestrekt. Voor koffie of thee ergens langs de snelweg in een tuin. Heerlijk. Even over een fruitmarkt geweest. Prachtig al die kleuren, mensen en dieren! En uiteindelijk een stop voor de late lunch! Yes eindelijk! Het is al 3 uur. Veel te lang zonder eten gezeten. We lunchen in een prachtig weg restaurant waar muziek wordt gemaakt door vader, zoon danst er bij en haalt iemand uit het publiek. Dat vertelde ina, onze reisleidster. Nou je snapt natuurlijk wel wat er gebeurde. T prachtige knaapje kwam bij marianne en mij aan tafel staan. Held marianne ging op haar telefoon kijken en ja hoor, wie blijft er dan over..... nouja, leuk, we komen er toch nooit meer. Boeie. Op een klein rond podium tussen de tafels. Ach ja joh, waarom ook niet. Gelukkig kon ik t redelijk snel afkappen. Met een buiging en dhanyavaad (dankjewel) kwam ik er mooi mee weg voordat t gênant werd. Het eten kwam er tenslotte ook aan niet onbelangrijk nou? Echt heerlijk gegeten, wat zeg ik, fantastisch. Lekker biertje erbij. Echt genieten! Daarna laatste stukje in de bus. Viel echt reuze mee. Rond 6 uur aangekomen bij ons hotel, in de roze stad, Jaipur. Beetje afgelegen in een niet al te fraaie buurt maar toen we binnen waren..... Net een sprookjesboek uit duizend en 1 nacht. Mooie kamers ook. Alleen jammer dat we geen koelkast hebben en de airco niet echt fantastisch is. Maarja. Ook nog naar de plaatselijke drankzaak geweest waar ze wijn hebben! Jawel. Marianne helemaal happy. Yo, straks aan de wijn. Zo jammer dat we geen koelkast hebben, tsss, dus bij de buren in de koelkast maar die koelt niet zo snel. Dan morgen maar opdrinken en nu maar n biertje.....

Voor t slapen nog even wat eten. Niet goed opgelet dus teveel betaald maar eigen schuld dus geen probleem. Het is ook allemaal zo goedkoop hier. Het kost geen dr*l.

Maandagochtend weer vroeg op want we gaan weer dingen bekijken. Het ontbijt hier is prima! Wat zeg ik, ik hou ervan. Warm en koud, geen klagen. 8 uur vertrekken we. Niet zo heel lang rijden gelukkig. Het is allemaal in de buurt. Wel is het erg warm pfff. Waar zijn we vandaag geweest? Paleisfort Amber met zijn doolhof aan gangen, vertrekken, spiegelzaal (Belgische spiegels, echt prachtig) de tuinen en het mooie uitzicht. We gingen er in een jeep heen, echt cool. Terug naar het water paleis Jai Mahal. Het paleis wat gebouwd is door de koning. Zijn vakantie verblijf voor vrouw en kids voor de maanden mei en juni. Omdat het dan zo vreselijk heet is. 40+ graden. Ook bij de historische sterrenwacht geweest Jantar Mantar. Waar ze de tijd berekenen via de stand van de zon. Het was een open plein, rond 12 uur, op het heetst van de dag dus en onze hoed en/of sjaal lag nog in de bus. Erg handig dus.

Nou dat was het wel zo'n beetje. Net lekker gedouched, de airco is gemaakt. We drinken onze wijnfles leeg, gaan nog wat eten en dan hopen we heerlijk te slapen. Marianne hopelijk ook want die slaapt wat moeilijk zonder haar liefje......

Foto's volgen. Ook op mijn blog te zien!

Liefs en oant moarn, hoop ik. Als de wifi het doet tenminste